maanantai 20. heinäkuuta 2009

Iloinen Ilosaarirock ja afrobeatin ilosanoma!

Niin se on taas perinteinen Ilosaarirock takana! Vuosi vuodelta se tuntuu aina vain olevan kivempaa ja kivempaa.. vaikkakin vanhuus ilmeisesti iskee koko porukkaan, kun niin aikaisin aina mentiin nukkumaan :)

Perjantaina päästiin matkaan jo klo 9.00 aamulla (mikä on kyllä meiltä erittäin hyvin).. autossa oli minun lisäkseni neljä ystävääni. Matka jatkui Sotkamon ja Nurmeksen kautta kohti Joensuuta suhteellisen ankeassa kelissä. Vielä 50 km ennen Joensuuta tuli taivaalta vettä kuin juurikin esterin sieltä.. Kuin ihmeen kaupalla ei Joensuussa kuitenkaan satanut kun pääsimme paikalle. Löysimme tuttua porukkaa leirintä-alueen erittäin erittäin erittäin märältä maaperältä ja saimme telttamme kokoon. Pikkuhiljaa alkoi porukkaa valumaan paikalle ja saatiinkin tehdä työtä, jotta saimme muutamille kavereille varailtua edes sellaisia suhteellisen kuivia telttapaikkoja (suhteellisen kuiva = ettei paikalla ole järkyttävän suurta vesilammikkoa).

Tänä vuonna aloitimme siis itse musiikin kuuntelun jo perjantaina muodossa Sulo-klubi. Illan ehdottomasti parhaan keikan veti Regina, jota en ollutkaan ennen nähnyt livenä. Tanssiessa tuli kuuma ja hiki virtasi :) Kivaa oli. Perjantaina kävimme myös kuuntelemassa Maria Menaa (josta kyllä tykkäsin kanssa ihan älyttömästi) ja Scandinavian Music Group:ia. SMG vetää kyllä aina aika perus keikan.. ei silti.. se keikka on kuitenkin aina hyvä!

Lauantai aamu oli aurinkoinen ja lämmin ja päivä käynnistyi Anna Puu:lla, jota kävimme kuuntelemassa noin 5 biisiä. Totesin jälleen kerran, että tyttö on kyllä varsin nätti.. tulee jotenkin ihan keijukainen mieleen :) Annan kanssa yhtä aikaa olisi ollut soittamassa Rubik, mutta se jäi näkemättä, koska suuntasimme matkamme kohti Rentolavan rantaa, ihanan viileää vettä ja Hannibal & Joku Roti Mafiaa. Rannan viilentävä vesi tuli tarpeeseen, koska aurinko helotti koko lauantaina melkein pilvettömältä taivaalta :) Aurinkorasva kunniaan! Iltaa kohti meno vain parani ja kokonaisen keikan kävin kuuntelemassa Tuomas Henrikin Jeesuksen Kristuksen Bändi:ltä ja aina niin ihanalta PMMP:ltä. Molemmat kolisi aivan tajuttoman hyvin ja PMMP:n keikan aikana äänikin katosi jonnekin Joensuus laulurinteelle :) Kävin myös kuuntelemassa jonkun aikaa Huoratron:ia, joka periaatteessa kiinnosti ihan älyttömästi, mutta musiikki aiheutti minulle rytmihäiriöitä ja niin.. en tiedä.. kyllä sitä ehkä kotona kuitenkin voisi kuunnella :) Samoin kävin kuuntelemassa muutaman biisin ISIS:tä.. mutta ei oikein ollu mun juttu. Lauantai päättyi aivan makiaan ilotulitukseen ja hemmetin kylmään yöhön.. meinasin paleltua telttaan!

Sunnuntaikin valkeni aurinkoisena ja lämpimänä.. aurinkorasvan käyttö siis jatkui. Aamupalan jälkeen kävimme uimahallilla suihkussa ja sen jälkeen suunnattiin kaupunkiin. Kävimme Joensuus torilla, pizzalla ja kaupassa. Kylmä juotava teki kyllä kutaa siinä helteessä. Sunnuntaina kävin itse katsomassa ensin Eleanoora Rosenholm:ia, joka oli kyllä paljon parempi tällä kertaa livenä kuin viime syksynä. Voi tietenkin olla, että paikkakin teki jo jotakin asialle, mutta kyllähän se nyt oli hemmetin hieno, vaikka viime kerralla olikin pieni pettymys. Mutta äärimmäisen hyvä keikka siis kaiken kaikkiaan! Eleanooran jälkeen kävimme kuuntelemassa Joose Keskitalo & Kolmas maailmanpaloa ja leirinnässä käynnin jälkeen ensin Killing Jokea ja sen jälkeen sitten koko viikonlopun odotetuimpaan keikkaan. Kävin pitkään mietintää Femi Kutin ja Röyksopp:n välillä ja taituin kuitenkin Femi Kutin puolelle. Keikka oli kyllä aivan mahtava! keikan jälkeen julisitimme afrobeatin ilosanomaa kaikille ja bailasimme leirissäkin vielä vähän Femin tahtiin :)

Kaiken kaikkiaan ihan mukava määrä bändejä tuli nähtyä ja nyt sitten jo odotellaan ensi viikonlopun Qstockia. Onneksi vesisade alkoi vasta tänään, kun olimme tulossa jo poispäin. Automatka oli perustuskainen, mutta siitäkin selvittiin :) Ensi vuonna taas rockataan Joensuussa.. ainakin toivottavasti :) Huomenna lähden mökkeilemään, joten palaan asiaan joko huomenna tai sitten vasta joskus :)