maanantai 5. tammikuuta 2009

Home, Sweet Home

Tänään pakkasin loput tavarani suureen punaiseen matkalaukkuuni ja useisiin pieniempiin laukkuihin ja palasin vihdoin kotiin. Koti on kyllä aivan ihana paikka. Jotenkin on niin rauhallista ja mukavaa. Aloin samalla kutomaan uusia villasukkia ja mietin, että josko sitä huomenna jaksaisi aloittaa töiden etsimisen.

Villasukista tulee erittäin pitkävartiset ja sävyltään ne ovat mustaa ja harmaata. Kuvan laitan myöhemmin.. kenties sitten kun saan ne valmiiksi.

Työt AMK:lla alkavat joko ylihuomenna tai ensi viikon maanantaina. Olisi mukavaa jos joku ilmottaisi milloin minun täytyy ilmaantua paikalle. Kurssin opettaja on luvannut laittaa minulle lisää informaatiota, mutta vielä ei ole mitään kuulunut, vaikka olen kysellytkin jo. Lisäksi pitäisi siis etsiä jotakin muuta työtä. AMK:lla tunteja tulee kovin vähän ja ensi kuussa ei enää opintotukeakaan tipahda tilille.. joten pakko jotakin töitä saada jostakin. Eikä ne työt etsimättä syliin tipahda.

Olen yrittänyt selvitää asioita uuden vuoden tiimoilta. Jotenkin kaikki tuntuu itsestä niin kovin vaikealta. Kenties se olen vain minä, joka liikaa miettii asioita. Toinen osapuoli oli hyvin rennolla mielin asian suhteen.. kenties siksikin, että muistikuvat ovat kuulemma aika hämärät.. sen enempää hän ei ilmeisesti halua asiasta puhua. No.. olenpahan kuitenkin ottanut asian puheeksi. Kissan nostaminen pöydälle pisti kyllä sydämen hakkaamaan ja kämmenet hikoamaan, mutta nyt se on kuitenkin tehty.

Syvään huokaisten taidan siirtyä tv:n ääreen, vaikka ei sieltä mitään tulekkaan. Vähän aikaa voisi vielä sukkaa kutoa.. selvittää kamalan lankasotkun, jonka olen saanut aikaiseksi :) Sitten voisikin mennä nukkumaan, jotta huomenna jaksaisi sitten keskittyä työhakemuksiin.

Olisiko kenelläkään mitään hyvää vinkkiä, mistä töitä kannattaisi alkaa kyselemään??

1 kommentti:

  1. (tulin vastavierailulle)
    Jos sulla tulee hirveen vähän noita tunteja tuosta assaroinnista ja palkka ei oo kovin suuri, voit saada osittaista työttömyyskorvausta. Eli jos laskisivat tuon osa-aikatyöksi. Eihän ne summat suuria ole, muistaakseni jotain muutamaa satasta voi saada, mikäli saa palkkaakin.

    VastaaPoista