keskiviikko 16. syyskuuta 2009

Käsitöitä kiireiden keskellä

Mihin se aika taas on hävinnyt? Tuntuu, että en ole mitään tehnyt, mutta siltikin olen koko ajan ollut menossa jonnekin päin. Suurimman osan ajastani olen tällä viikolla viettänyt mummolassa. Koska vanhempani ovat lomalla, olen joka päivä käynyt "pitämässä huolta" mummosta. Mummon muisti ei ole enää entisellään ja samat asiat puhutaan vähintään 5 kertaa päivässä. Ei sieltä aina kovin pirteänä lähde, mutta jotenkin tuntuu vain oikealta kuitenkin käydä joka päivä. Siellä käydessäni käyn tiskaamassa päivän astiat ja letitän mummon hiukset.. Iltaisin olen tehnyt käsitöitä.. kävin toiselta mummolta hakemassa kasan vanhoja käsityölehtiä ja olen opetellut virkkaamista :) Sen verran voin nyt paljastaa, että kenties ehkä huivia teen.. pitää nyt katsoa mitä siitä tulee vai tuleeko mitään :)

Kudoin kuitenkin viime viikolla yhdet villasukat.. tai siis loppuviikosta. Eihän niihin kovin montaa päivää saa kulutettua.Villasukat ovat ystävälleni ja tein ne vähän niinkuin synttärilahjaksi. Hän on jo pitkään puhunut, että minä voisin tehdä hänelle villasukat ja väritoiveena on ollut ruskea-lime.. Siinä ne nyt sitten ovat! Ystäväni syntymäpäivä on tänään, mutta hän saa ne nyt vähän jälkijunassa.. jahka seuraavan kerran nähdään (yleensä näemme melkein joka päivä).

Tulin tänään käymään kotona. Olen siis ollut vanhempieni taloa "vahtimassa" ja huomenna vaihdan taas paikkakuntaa. Tulin kuitenkin katsomaan postin ja hakemaan nuotit viikonlopun treenejä varten. Onneksi tuo välimatka ei ole kuin sen 100 km, niin sitä viitsi ajellakin aina silloin tällöin.

Kotiin päästyäni halusin vaihtaa "kotivaatteet" päälle ja menetin hermoni, koska en löytänyt mitään kivaa paitaa vaatekaapistani.. lopputulos näkyy kuvassa..

Levitin siis puolet vaatteistani sängylle.. ja siltikään en löytänyt paitaa.. oikeastaan etsin yhtä tiettyä paitaa, joka loppujen lopuksi olikin pyykinkuivaustelineessä.. Mutta olipahan aika järjestää vähän vaatekaappia.. eli toisin sanoen viikkasin paidat yhdelle hyllylle..

Jotenkin tuo hylly näyttää ihan hirvittävän tyhjältä.. osa paidoista on kuivaustelineessä yhä edelleen ja aika paljon niitä on tuolla toisessa kaupungissa.. minä kun en osaa pakata kevyestä ja luulen aina, että tarvitsen enemmän vaatteita kuin oikeasti tarvitsen :)

Vanhoihin palatakseni.. olimme siis muutaman ystäväni kanssa viime perjantaina kuuntelemassa muutamaa "keikkaa", jotka olivat ihan konserttisalissa. Vähän jänskätettiin kavereiden puolesta, jotka olivat soittamassa, koska niin kovin erilainen keikkapaikka tuo oli.. hyvin se kuitenkin meni ja sanoisin, että yllättävänkin hyvin sopivat tuollaiseen konserttisaliin :) Illaksi menimme sitten yhden ystäväni kotiin grillailemaan ja saunomaan.. koska naapurikaupungissa olimme, jäimme sinne myös yöksi. Käytiin paikallisessa baarissakin pyörähtämässä ja täytyy sanoa, että klo 5 aamulla ei ole kenties järkevin aika mennä saunaan :) Mutta kivaa oli, vaikka pieni nestehukka tuon saunareissun jälkeen meinasikin ehkä olla :) Kokonaisuutena jälleen ihan huippu ilta ja olen niin onnellinen, että minulla on tuollaisia ystäviä.. itse asiassa minulla on ystäviä laidasta laitaan ja se on rikkaus, jos mikä :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti